Ik vind het tof dat ik een review van de smartphone Wiko VIEW Prime mag doen. Ik test de Wiko VIEW Prime waarmee de connectie met sociale media vlekkeloos verloopt. Een verademing! Met mijn eigen smartphone, die ondertussen al 3 jaar oud is, lukt dat niet meer vlot genoeg. Toch wel essentieel als je een food & travelblog beheert. Ook de camera voldoet perfect aan de verwachtingen. Nog belangrijk vind ik de prijs. Ik heb geen zin om veel geld te spenderen aan mijn smartphone. Met een prijs vanaf € 179,00 een deal dus! Ik test deze smartphone voornamelijk uit op mijn perstrip met de Bernina Express in Zwitserland.

Specificaties Wiko VIEW Prime

Dit toestel heeft een scherm van 5,7-inch met een schermverhouding van 18:9 wat vroeger alleen op duurdere modellen te vinden was. Met een 18:9 verhouding heb je meer scherm en minder rand dus meer plaats om te surfen, te gamen en te multitasken. Het besturingssysteem is Android 7.1 Nougat en de cameraresolutie is 16.0 megapixels met een 20+8MP dual front camera voor nog meer kwaliteit en groothoek selfies. De vingerafdruksensor beveiligt je toestel voor nieuwsgierige aagjes. De behuizing is van metaal en kan bijgevolg tegen een stootje.

Mijn ervaring

Ik had mijn twijfels over het ontgrendelen van het toestel door middel van een vingerafdruksensor maar dat gaat bijzonder vlot! Het toestel heeft 4GB RAM en 64 GB aan geheugencapaciteit, uitbreidbaar tot 128 GB door middel van een microSD kaartje. Eindelijk plaats genoeg voor al mijn favoriete apps (en de bijhorende updates). Met de batterij kom ik ruim één dag toe. Mijn testtoestel is goudkleurig en niet meteen mijn favoriet. Je kan hem trouwens ook in zwart, kersenrood (dat vind ik wel cool) en blauw (deep bleen) verkrijgen. Het toestel is van metaal en voelt degelijk aan. Ik heb het toestel meegenomen op mijn trip naar Graubünden in Zwitserland en heb de camera uitgeprobeerd. In goede omstandigheden neemt het toestel goede foto’s. De kwaliteit van de video bij genoeg licht is eveneens ok. De Wiko VIEW prime heeft twee frontcamera’s 20MP+8MP. De 8MP camera heeft een groothoeklens van 120° zodoende heel de groep mee op de foto kan. Ik heb dit niet uitgeprobeerd want ik ben persoonlijk niet zo zot van selfies. De Wiko VIEW Prime is een degelijke smartphone voor een aardige prijs. Meer moet dat niet zijn!

Camera met topfuncties

Daarnaast maak je met de VIEW prachtige foto’s – of je nu de 16 MP-selfiecamera of de 13 MP-hoofdcamera gebruikt. De selfiecamera maakt je selfies sensationeel met levendige kleuren en scherpe details. Maar ook de hoofdcamera biedt uitgebreide mogelijkheden. Zoals de Auto Scene Detection-functie die je instellingen vanzelf optimaliseert voor elke situatie. Of de functies Pro Mode en HDR, waarmee je eenvoudig foto’s maakt van professionele kwaliteit. Met Live Artistic Blur creëer je eenvoudig een wazige achtergrond om het onderwerp op je foto extra te benadrukken. Daarnaast heb je nog meer artistieke effecten tot je beschikking met onder meer Live Filters en Face Beauty. Maar dat is nog niet alles. Met de Super Pixel-functie vergroot je je resolutie tot 52 megapixel en leg je details en texturen haarscherp vast – voor foto’s en video’s die je wel móet delen. Ook op het gebied van video gooit de smartphone hoge ogen. Dankzij videostabilisatie zijn bewogen, onscherpe en schokkerige beelden verleden tijd. Wil je je video’s voorzien van net dat beetje meer energie en creativiteit? Dan gebruik je de Time Lapse-functie.

Over Wiko

Wiko werd in 2011 in Marseille, Zuid-Frankrijk, opgericht. Momenteel heeft het bedrijf vijfhonderd medewerkers in dienst en is het actief in meer dan dertig landen wereldwijd. Wiko behoort tot de best verkochte smartphonemerken in Frankrijk, en tot de top 5 van beste Europese bedrijven op het gebied van mobiele telefonie in onder meer Italië, België, Spanje en Portugal. Wiko is lid van French Tech, een overheidsinstantie die digitale innovatie en creatie stimuleert. Meer informatie: Wiko.

Mis onze nieuwsbrief niet!

Mis onze nieuwsbrief niet!

Ontdek maandelijks onze nieuwste recepten, nieuwtjes, reviews en travel posts!